miercuri, 29 iunie 2011

Scones englezesti

         Scones sunt niste paini mici rapide de origine scotiana care sunt foarte populare in Regatul Unit al Marii Britanii dar sunt consumate in multe alte tari de asemenea. Ele se gasesc sub forma de triunghiuri, dreptunghiuri dar eu am ales sa raman la cea clasica si anume sferica. Ca si timp mi-au luat undeva sub o jumatate de ora ceea ce le face perfecte pentru un mic dejun rapid si delicios.
         Ingredientele sunt urmatoarele :
         - 220 g de faina
         - 40 g zahar
         - 50 g unt
         - 100 ml lapte
         - 50 ml smantana lichida
         - 1 ou
         - 10 g praf de copt
         - 1 g sare
         - o mana de stafide
        De aici e foarte simplu, se combina faina cu praful de copt, stafidele, sarea, untul, jumatate din zahar si se omogenizeaza usor pana ce se obtine o consistenta nisipoasa. Intr-un alt bol se amesteca oul cu zaharul ramas, laptele, smantana lichida, se amesteca bine si se adauga la aluat. In aceasta faza am incercat sa nu lucrez prea mult aluatul, doar pana ce se omogenizeaza ingredientele, am intins apoi o foaie groasa cam de un deget si am taiat inele cu diametrul de aproximativ 7 cm. Le-am copt apoi timp de 15 min la 200 grade C si le-am servit caldute cu unt, dulceata de capsuni si lapte. Dupa ce se racesc merg extraordinar cu diferite tipuri de ceaiuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu