sâmbătă, 4 iunie 2011

Muschi de porc in sos de vin rosu si smochine

          Porcul revine si azi intr-o alta forma:), nu de alta dar ieri am cumparat un file intreg si e cam pacat sa-l pun la congelator. De data asta am folosit tot cam 250 g, am mai avut nevoie de niste smochine deshidratate, 50 ml vin rosu, 100 ml supa de pui si o lingura de smantana lichida pentru gatit.
          Ca si garnitura am ales azi niste cartofi noi (ca tot e sezonul) cu ceapa verde si lamaie. Am inceput cu asta deoarece dureaza putin mai mult. Ei trebuiesc fierti intregi in apa cu sare iar apoi taiati in cuburi si amestecati cu ceapa verde tocata, coaja rasa de la o lamaie, sare si piper. Le-am dat apoi forme dupa cum se vede, am ras niste cascaval deasupra si am pus la cuptor (180 grade C) pentru aproximativ 15 minute, timp suficient pentru a ma ocupa de muschiul de porc.
           Am avut nevoie de o tigaie bine incinsa cu putin ulei in care am prajit feliile de carne (evident condimentate cu sare si piper inainte) groase de 2 degete cam 3 minute pe fiecare parte la temperatura mare (e destul deoarece scopul e sa mentinem sucurile naturale in interior). Am luat apoi de pe foc si le-am lasat la odihnit pana ce am terminat si sosul.
           In aceeasi tigaie am prajit intr-o lingura de unt smochinele taiate felii subtiri iar apoi am adaugat vinul rosu si am redus cam 90%. Am mai turnat peste ele si supa de pui si am lasat totul la foc mic pana ce s-a ingrosat. Rezultatul e un sos dulciu si foarte delicios care merge de minune cu muchiuletul de porc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu