miercuri, 9 mai 2012

Mousse de ciocolata si ghimbir / meringue de fructe de padure / coulis de fructe de padure

          Ca tot am dat-o pe deserturi iar mai nou ma intreba lumea daca ma pricep cumva si la baking & pastry:)...am zis sa postez o reteta ce am realizat-o acum cateva saptamani si care mi s-a parut super interesanta. Pentru aproximativ sase portii am folosit urmatoarele :
    Mousse de ciocolata si ghimbir :
- 200 g ciocolata de buna calitate ( min 70% unt de cacao)
- 200 g smantana lichida de calitate ( min 30 % grasime)
- o lingura de zahar pudra
- doua linguri de zahar 
- albusurile de la doua oua
- 50 ml lapte
- 5 g gelatina pudra
- 30 g ghimbir
    Ganache de ciocolata :
- 50 g ciocolata
- 50 g smantana lichida
- un cub de unt
         Se pune laptele la foc mic si se adauga ghimbirul razuit marunt pentru a se extrage aroma. Gelatina se amesteca cu o lingura de apa si se lasa pret de cateva minute pentru a se activa. Se topeste ciocolata in bain-marie pana ce se obtine o compozitie lichida si lucioasa. Intre timp se bate smantana lichida cu zaharul pudra si separat albusurile de ou cu restul de zahar. Se strecoara apoi laptele printr-o sita fina(acesta ar trebui deja sa aiba un gust accentuat de ghimbir), se mai incalzeste putin impreuna cu gelatina activata deja si se adauga apoi la ciocolata topita amestecand continuu. Se incorporeaza pe rand smantana lichida batuta si albusurile de ou spuma amestecand usor pentru a mentine cat mai multe bule de aer. Toata compozitia se adauga la frigider pentru cel putin o ora in inele cu diametrul de aproximatix 10 cm. Se pregateste apoi un ganache simplu de ciocolata care se adauga deasupra ca si glazura(smantana lichida incalzita bine se aduaga la ciocolata taiata marunt si se amesteca pana ce obtinem o compozitie omogena; adaugam si un cub de unt pentru extra luciu).
        Pentru sos am folosit 200 g de fructe de padure inghetate pe care le-am procesat intr-un blender impreuna cu 2 linguri de miere si putina apa, dupa care am strecurat totul printr-o sita fina. Am mai facut si o spuma de fructe de padure (italian meringue) la care am folosit un albus de ou batut cu un sirop obtinut din doua linguri de zahar topit cu putina apa(acesta trebuie sa fie aproape de caramel insa fara culoare). Aici am adaugat 2 linguri din sosul de fructe de padure pentru o culoare si un gust mai deosebit.

   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu