duminică, 6 mai 2012

Curry de pui / naan cu usturoi / iaurt cu lamaie si patrunjel

         Ieri mi-am amintit de curry-ul de pui extraordinar pe care il faceau baietii din Doha si care m-a fascinat atat de mult incat am tinut neaparat sa pot gati si eu in stilul original indian. Astfel am plecat la cumparaturi de dimineata si m-am pus bine pe treaba, astfel ca pe la amiaza tot ce se vede in poza de mai jos nu mai era:)

         Pentru cam doua portii sanatoase de curry reteta suna cam asa :
        - 2 pulpe pui superioare dezosate (taiate in patru), 2 pulpe inferioare pe os, 2 aripi de pui
        - 2 cepe rosii de marime medie taiate felii
        - 4-5 catei de usturoi curatati si taiati rondele subtiri
        - o rosie mare taiata in cuburi
        - cam 20 grame ghimbir tocat marunt
        - 2 ardei piscatori (rondele)
        - 2-3 linguri de praf de curry
        - un varf de cutit de turmenic
        - o lingurita de boia iute
        - 70-80 ml lapte de cocos
        - 150 grame orez basmati
        - sare si piper dupa gust

         Ghimbirul, usturoiul si ardeiul piscator se calesc in putin ulei incins timp de 2-3 minute pentru a extrage aroma, apoi se adauga ceapa si se continua la foc mic pana ce aceasta devine moale si delicata. In acest punct se adauga toate condimentele (curry, turmenic, boia) si se mai caleste pentru un minut. Urmatoarea este rosia cuburi iar apoi carnea de pui. Se amesteca bine pana ce carnea este acoperita cu mix-ul de condimente si legume iar apoi se adauga o cana de apa  (supa de pui/legume) si se lasa la foc mic aproximativ o jumatate de ora sau pana ce carnea devine frageda. In mod normal  se foloseste lapte de cocos dar in acest caz eu am folosit sucul natural de la o nuca de cocos, care l-am adaugat la final iar apoi am asezonat cu sare si piper negru. Orezul l-am fiert simplu, deoarece se potriveste de minune cu sosul de curry si am decorat cu o ceapa de primavara taiata rondele si niste fulgi proapeti de nuca de cocos.
        Pentru painea indiana naan, care a iesit extraordinar de bine:), am facut un aluat din 300 grame de faina, o jumatate de pachet de drojdie uscata, 3 linguri de iaurt, sare, o lingura ulei de masline si apa cat cere. Dupa ce a dospit bine le-am intins foarte subtiri si le-am copt pe o tava fierbinte la cea mai mare temperatura posibila a cuptorului timp de aproximativ 2 minute. Intre timp am  tras si o pasta din 2 catei de usturoi si ceva ulei de masline si le-am uns bine de curand ce au iesit din cuptor.
        Am amestecat apoi un iaurt cu sucul de la o jumatate de lamaie, putin din pasta de usturoi cu care am uns painea si niste patrunjel (in lipsa de coriandru).
           Dupa toate astea m-am jucat putin cu resturile de la nuca de cocos proaspata si mi-a iesit un desert in stil asiatic extraordinar:)...reteta, poze si impresii despre aceasta experienta in postarea urmatoare:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu