sâmbătă, 12 mai 2012

Bruschetta cu usturoi / Ou "poached" / spanac / creson de gradina


          Nu stiu despre altii, dar mie imi plac ouale la mic dejun. Azi dimineata asadar m-am trezit cu o pofta de oua poached cu spanac si bruschetta cu usturoi, o combinatie excelenta nu numai pentru masa de dimineata.

   Ingrediente :
- 2 oua
- 100 g frunze de spanac proaspat
- 2 felii de paine
- un catel de usturoi 
- 5-6 ridichi
- o mana creson de graditna (se poate folosi alt tip de creson sau rucola)
          Ouale poached sunt de fapt oua fierte fara coaja in apa cu sare si putin otet. Stiu ca suna complicat insa e nevoie doar de putina atentie si totul o sa iasa foarte bine. Cand apa a dat in clocot am redus focul, folosind o lingura am format un vartej si in mijlocul acestuia am adaugat pe rand cele doua oua. Miscarea apei a invasurat albusul in jurul galbenusului iar otetul a ajutat la coagularea acestuia. Dupa aproximativ 3-4 minute ouale sunt gata pentru servit.
         In pararel se prajesc cele doua felii de paine care se freaca apoi cu un catel de usturoi pentru o aroma deosebita iar intr-o tigaie cu putin unt se gateste spanacul pana ce devine moale si delicat. Cresonul de gradina l-am stropit doar cu suc de lamaie si ulei de masline si am servit totul imediat. 

2 comentarii:

  1. yam-yam acuma stiu ce sa mancam maine dimineatza, pe deasupra oualor ai presarat susan negru? Andreea

    RăspundețiȘtergere
  2. daa...e susan negru prajit putin:)

    RăspundețiȘtergere