marți, 17 mai 2011

Risotto cu ciuperci, gorgonzola si mazare

       Dupa distractia de ieri cu pizza am zis sa raman si azi pe acelasi stil pe care il admir si respect atat de mult si anume cel italian. Am dat un ochi in frigider si am scos-o la capat cu un risotto care mi-a placut foarte mult.
       Inainte de a incepe vreau doar sa spun ca exista doua lucruri foarte importante de stiut in vederea reusitei unui risotto "ca la carte", si anume orezul trebuie sa fie de calitate foarte buna, special pentru asa ceva (arborio de exemplu) iar pentru preparare se foloseste supa de pui sau vegetale. Din reteta urmatoare mi-au iesit 2 portii :
         In prima faza am ales o cratita de marime medie (pe cat posibil sa fie cu peretii mai inalti) unde am "transpirat" o jumate de ceapa in putin ulei de masline, am adaugat apoi cam 150 g de orez arborio si am prajit totul la foc mediu. Cand boabele de orez au devenit sticloase am adaugat si 50 ml de vin pe care l-am lasat sa se evapore complet. In continuare am adaugat pe rand cate un polonic de supa de pui amestecand des(se poate folosi si supa de vegetale) pana cand toata compozitia a devenit cremoasa dar totodata bobul de orez a ramas "al dente". Undeva pe la jumatatea distantei am adaugat ciupercile iar branza gorgonzola si mazarea mai la final. Spre sfarsitul povestii, cand orezul a fost gata am tras de pe foc si am adaugat o lingura de unt si parmezan amestecand continuu(optional se poate pune si un strop de smantana dulce de gatit).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu