sâmbătă, 11 iunie 2011

Porc cu sos dulce de ghimbir si usturoi

         Nu sunt cel mai mare fan al "chinezariilor" in general :) dar trebuie sa recunosc ca este o bucatarie extraordinara si uneori imi place sa gatesc ceva de genu. Azi m-am jucat putin cu ceva ingrediente specifice iar rezultatul a fost pe placul meu.
         Am folosit urmatoarele ingrediente pentru doua portii :
         - 250 g carne de porc
         - o lingura unt                 
         - 10 g ghimbir (tocat marunt)
         - 10 g usturoi  (tocat marunt)
         - partea alba de la 4 fire de ceapa proapata (taiate rondele)
         - 30 ml sos de soia
         - o lingurita de miere de albine
         - 50 ml supa de pui sau legume
         - o lingurita amidon de porumb
         - o lingura ulei de susan
         - 100 g orez simplu
         Carnea am taiat-o cubulete (cam 2 cm) si am prajit-o intr-o tigaie cu putin ulei la temperatura mare pana ce s-a rumenit bine dupa care am redus la foc mediu si am adaugat pe rand untul, usturoiul, ghimbirul si ceapa cat sa elibereze aroma. Peste ele am turnat si sosul de soia, mierea si supa de legume si am lasat sa ajunga la punctul de fierbere. Intre timp am pregatit dintr-o lingurita de amidon si putina apa o pasta care am adaugat-o deasemenea in tigaie amestecand continuu. In acest punct sosul incepe sa se ingroase iar in cateva secunde e gata. Am servit cu orez fiert simplu, chives, ulei si seminte de susan pentru o aroma mai puternica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu