marți, 21 iunie 2011

Cotlet de porc la cuptor

          Azi am avut o zi pe cat de lunga pe atat de minunata in care am invatat niste tehnici ceva mai avansate de patiserie care in viitorul apropiat vor ajunge probabil si pe aici :). Nu a fost usor dar la finalul zilei, privind tot ce am realizat mi-am dat seama ca a meritat chiar si ultima secunda petrecuta in acest scop. Printre produse s-au numarat ceva croissante extraordinare cu unt, pain au chocolat si ceva danish pastry (toate from scratch). Dar uite ca intr-un final ajung si pe la calculator sa povestesc si despre experienta de "Sunday roast" pe care am avut-o Duminica acasa.
         Am folosit pentru aceasta reteta urmatoarele ingrediente :
        - 1 kg cotlet de porc
        - 500 g cartofi noi mici
        - o legatura de morcovi de vara
        - o ceapa si 6-7 catei de usturoi
        - 2 linguri de unt
        - o lingura de faina
        - 40 ml vin rosu
        - 100 ml supa de pui sau legume
        - seminte de coriandru, seminte de chimen, patrunjel proaspat, piper negru, sare


         Primul pas, am uns cotletul cu putin unt, l-am tavalit bine prin mixul de condimente si ierburi tocate marunt, l-am pus intr-o tava impreuna cu o ceapa taiata in patru, 3 catei de usturoi si am dat la cuptor (220 grade C) timp de 15 minute. In tot acest timp am avut timp sa ma ocup si de cartofi pe care i-am fiert cam 6-7 minute in apa cu sare dupa care i-am tranferat si pe ei intr-o alta tava cu niste usturoi si putin unt. Dupa cele 15 minute am coborat temperatura la 140 grade C, am dat la cuptor si tava cu cartofii si totul a fost gata in 40 minute. Ca si garnitura am folosit morcovi de vara pe care i-am fiert de jumatate si apoi i-am mai calit putin intr-o lingura de unt.
         Era si pacat sa las asa bunatate de carne fara un sos delicios asa ca am profitat de cele 10 minute pe care i-am acordat  porcului sa se odihneasca si am tras si un gravy :) Pentru acest sos am pus la foc mic tava in care am prajit porcul, am adaugat vinul, am redus putin, a urmat apoi o lingura de faina si supa de pui amestacand continuu. La final am strecurat totul si am obtinut un sos de o consistenta groasa si cu un gust extraordinar.
     
          A lipsit doar painea care in Anglia se numeste Yorkshire pudding dar ma revansez data viitoare :)
       
       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu