sâmbătă, 16 iulie 2011

Pulpa de pui cu orez mexican si sos mole

          O reteta mexicana extraordinara putin mai complexa dar care merita tot efortul depus si timpul petrecut in bucatarie.
          Ok...am inceput cu sosul, am pus intr-o tigaie bine incinsa (fara ulei sau unt) o rosie intreaga, o ceapa mica taiata in patru, 2 catei de usturoi curatati, 2 ardei piscatori intreg si le-am lasat pana ce s-au rumenit bine. In paralel am prajit putin o mana de alune fara coaja iar apoi am combinat totul intr-un blender pana ce am obtinut o pasta fina. Am indepartat apoi carnea de pui de pe os, am condimentat bine in interior si am legat-o apoi cu sfoara de bucatarie. Pentru culoare si gust carnea trebuie prajita 2-3 minute intr-o tigaie pe toate partile iar apoi merge la cuptor (180 de grade Celsius) timp de aprox 10 minute. Orezul l-am spalat bine din mai multe ape iar apoi trebuie lasat la scurs cam 20 minute, timp destul sa imi prepar ceapa si morcovii brunoise (cuburi de dimensiuni mici). Am transpirat apoi ceapa in putin ulei de masline (fara ca aceasta sa prinda culoare) dupa care am adaugat orezul si am continuat sa prajesc pana ce devine translucid. De aici incolo se aplica regula o parte de orez, doua parti de apa (supa de vegetale sau pui in cazul de fata) si se gateste la foc mic timp de aproximativ 10 minute (la jumatatea timpului se adauga si morcovii brunoise). Astea fiind zise tot ce-a mai ramas de facut a fost sa incalzesc sosul, iar pentru un plus de culoare si gust i-am adaugat doua cuburi de ciocolata neagra si evident sare si piper dupa gust.

       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu