miercuri, 2 mai 2012

Supa crema de morcovi si ghimbir / shiitake / rucola

      Buun:).....dupa aproximativ sase luni petrecute pe meleaguri arabesti plus inca cateva pe la Academie in Bulgaria ma gasesc in postura de a avea din nou putin timp sa revin la vechiul meu hobby de anul trecut si sper sa reusesc sa mai postez din cand in cand ce mai gatesc pe acasa si pe la restaurant. O sa incep cu o simpla supa crema de morcovi cu doua-trei arome mai deosebite care, dupa parerea mea o schimba intr-una mult mai interesanta. Reteta suna cam asa:
     - 0.5 kg de morcovi...baby daca e posibil:)
     - sucul de la o portocala
     - o ceapa de marime medie taiata in cuburi
     - doi catei de usturoi tocat marunt
     - 0.02 kg ghimbir tocat marunt
     - 0.1 kg ciuperci shiitake proaspete
     - o mana de salata rucola
     - 0.05 kg unt
     - ulei de susan, sare si piper negru

 
     In prima faza am calit usturoiul, ghimbirul si ceapa in doua-trei linguri de ulei pana ce se extrage aroma si ceapa devine translucenta, apoi am adaugat morcovii (curatati de coaja si taiati rondele in prealabil) si am mai calit putin. Se pune apoi sucul de la o portocala plus apa (supa de pui / legume) peste compozitie pana ce trece peste morcovi si se lasa la fiert la foc mic. Dupa aproximativ o jumatate de ora (sau cand morcovii sunt bine fierti) se transfera toata compozitia intr-un blender si se proceseaza pana ce obtinem o textura fina (optional se poate trece printr-o sita fina). Ciupercile shiitake le-am taiat felii cam de un deget si doar cat le-am perpelit putin intr-o lingura de ulei de susan iar la final am adaugat frunzele de rucola si putin unt in tigaie. Inainte de a servi am reincalzit supa cu restul de unt, am asezonat cu sare si piper dupa gust si am turnat peste compozitia de ciuperci si rucola. O combinatie mai neobisnuita pentru gusturile noastre dar care se potriveste extraordinar de bine.

2 comentarii: