duminică, 1 iulie 2012

Piept de porc / edamame / orez si morcovi baby

         Edamame este un produs foarte popular in Asia (in special in Japonia) si consta in boabe tinere de fasole soia, culese cat sunt inca in pastai. Bogate in proteine, boabele de edamame confera o textuta deosebita mancarurilor si sunt un inlocuitor valoros pentru alte tipuri de fasole. Ca leguma este servita de obicei fiarta in coaja, condimentata cu sare de mare si suc de lamaie iar apoi consumata calda sau rece.
         M-am bucurat sa gasesc asa ceva prin piata si le-am gatit cu un piept de porc in stil asiatic si orez simplu.


    Reteta suna cam asa :
 - 500 g piept de porc feliat
 - 500 g edamame pastai
 - o lamaie
 - 3 catei de usturoi
 - 2 cm ghimbir
 - 5 linguri sos de soia
 - o lingura miere
 - o lingurita sos picant (sriracha, tabasco)
 - doua linguri de unt
 - doi - trei morcovi baby din gradina mea :)


         Pieptul de porc l-am condimentat bine cu sare si piper si l-am prajit intr-o tigaie antiaderenta pana ce a prins putina culoare (nu e nevoie de ulei deoarece elibereaza multa grasime). Intre timp am pisat intr-un mojar usturoiul si ghimbirul apoi am adaugat aici si sosul de soia, mierea, sosul picant si sucul de la jumatate din lamaie amestecand pana ce s-a omogenizat totul. Acest sos se toarna peste carnea de porc si se da la cuptor pana ce se patrunde bine.

       
     







          Intr-o cratita cu multa apa si sare am oparit pastaile de fasole soia impreuna cu morcovii intregi (aproximativ 5-6 minute), dupa care le-am desfacut pentru a extrage boabele, pe care le-am prajit apoi in putin unt si sucul de la cealalta jumatate de lamaie impreuna cu morcovii. Am servit cu orez fiert simplu, ridiche proaspata si flori de rucola :) 

2 comentarii:

  1. Apetisant! Amu' aud si io pt. prima data de edamame, desi am vaga impresie ca e cunoscuta drept fasole furajera pe care poti sa o fierbi 6h si tot tare ramane...este sau ma insel?? ;-)

    RăspundețiȘtergere